Je hebt gelijk; C78 en C78/bis zijn omgedraaid. Ik zet het door zodat er even naar gekeken wordt, want ik zie het vlak daarna ook fout gaan.
De toevoeging is conceptueel precies gelijk; of er nu “a” staat, “bis”, of “2”. Er is geen inhoudelijk verschil. Buiten dan dat er situaties zijn (zeer uitzonderlijk) dat er zowel een a als een bis bestaat voor hetzelfde perceel. Daarnaast moeten we operationeel een keuze maken, anders kun je ze niet aan elkaar koppelen. De regel hierbij is dat de vermelding in de OAT leidend is. In dit geval dus “a”. Al moet ik er ook bij zeggen dat het doorgaans precies omgekeerd wordt gebruikt. In de OAT staat gewoon “bis”, maar op het minuutplan wordt “a” geschreven om wat ruimte te besparen. Maar het is dus niet heel gek dat het wel eens verschilt van elkaar. De OAT is altijd leidend, omdat dat de “definitie” van het perceel is, in administratieve zin. Een perceel kan meermaals genummerd zijn op het minuutplan, of kan op meerdere minuutplans voorkomen. Vandaar dat de OAT iets meer voor de hand ligt als “bepalend”.
Perceel C6 van Schoonrewoerd is inderdaad de volledige weg naar het oosten toe, tot aan de dijk. Als je daar kijkt, zie je daar tussen perceel 102 en 116 een herhaald perceelnummer 6 staan. Het perceel is nu inderdaad foutief bij Leerdam getrokken. Je kunt de tags wijzigen zodat het perceel verder gaat als perceel C6 van Schoonrewoerd. Op het punt dat de weg naar het noorden afbuigt (bij perceel C86) zie je dat de gemeentegrens (de stipellijn) inderdaad precies aan de zuidelijke kant van de weg ligt. Deze weg behoort dus kadastraal volledig onder Schoonrewoerd. Wat je zegt klopt dus volledig; je aanpassing was correct, en hoefde je niet terug te draaien.